فروشگاه تبریز واچ

بررسی و خرید اینترنتی انواع سـاعتهای مچی

قالب

فروشگاه تبریز واچ

بررسی و خرید اینترنتی انواع سـاعتهای مچی

فروشگاه تبریز واچ

فـــــــروشــــــــگـاه تــــــبـــــــریـــــــز واچ

طبقه بندی موضوعی
************************************************************************

کاسیو دیجیتالی  CASIO A159W-N1DF
 
طرز تشخیص ساعتهای کاسیوی دیجیتالی اصل :
 
این توضیحات برای تبلیغ فروش نیست بلکه بعنوان مرجعی برای خریداران جهت تشخیص ساعت اصل از انواع مختلف تقلبی بوده و براساس تجربیات فروشگاه تبریز واچ می‌باشد. ضمناً مدل این ساعت A159W می‌باشد و مدل F91W بصورت تمام پلاستیکی با رنگ مشکی بوده اما موتورشان یکسان است و مطالب زیر برای هردو مدل صادق است. هرچند راحت‌ترین راه، خرید از یک فروشگاه معتبر با کارنامه خوب می‌باشد اما اگر باز هم شک دارید، تنها راه مطمئن، تست دقت ساعت است که در زیر توضیح داده می‌شود.

1- تنها روشی که مهارت خاصی نیاز ندارد و %100 جواب می‌دهد، تست دقت ساعت است. دقت ساعتهای اصل کاسیو مطابق دفترچه راهنما ±30 ثانیه در ماه می‌باشد (یعنی حداکثر انحراف = 1 ثانیه در روز). همانطورکه می‌بینید برای دقت این ساعتها یک بازه نوشته شده و عدد ثابتی نیست و در عمل نیز دقت 50 ساعت از این مدل هیچکدام با هم برابر نیستند اما بهر حال در ساعتهای اصل، از این محدوده خارج نیست و حداکثر انحراف 1 ثانیه در روز است.(تبریز واچ) ولی ساعتهای تقلبی، چندین دقیقه در ماه انحراف دارند که در نتیجه در 24 ساعت خیلی بیش از 1 ثانیه می‌شود. حالا اگر 24 ساعت فرصت تست دارید، این روش بهترین و مطمئن‌ترین روش می‌باشد. پس ساعت را با سایت زیر یا برنامه clocksync دقیقاً تنظیم کنید و بعد از 24 ساعت ببینید چقدر انحراف دارد. اگر ساعت اصل نباشد خیلی زودتر از 24 ساعت هم مشخص خواهد شد و در انواع خیلی ارزان حتی پس از 1 ساعت هم به اندازه کافی انحراف پیدا خواهد کرد.(این روش فقط برای ساعتهای دیجیتالی جواب می‌دهد. دقت ساعتهای آنالوگ تقلبی، فرق زیادی با اصل ندارد اما کیفیتشان بسیار متفاوت است).  اما اگر این اندازه فرصت ندارید باید از روش زیر استفاده کنید که البته باید تجربه کافی داشته باشید :

www.time.is

2- اعداد صفحه ساعتهای دیجیتالی اصل کاسیو، وقتی از سمت پایین صفحه بصورت مایل به ساعت نگاه می‌کنید بهتر و پرنورتر دیده می‌شوند ضمناً ظرافت خاصی دارند. بتدریج که دست را می‌چرخانید و به حالت عمود و سپس بطور مایل از بالا نگاه می‌کنید، اعداد کم نورتر و ناواضح‌تر دیده می‌شوند. اما در ساعتهای تقلبی اینطور نبوده و اعداد از تمام زوایا برابر ، پرنور ، ضخیم و بد شکل هستند. این سریعترین راه تشخیص ساعتهای اصل کاسیو می‌باشد و اگر چند مورد ساعت اصل و تقلبی را نگاه کنید در اینکار مهارت پیدا خواهید کرد. البته توجه داشته‌باشید که ساعتهای تقلبی انواع مختلفی دارند که نمونه‌ی درجه یک هم تقریباً این مشخصه را دارد. بنابراین توجه کنید که علاوه بر مشخصه فوق، کیفیت بند، بدنه، درب پشت، نوشته‌های روی درب و بدنه، 
نوع پیچها(در نوع اصل، محل پیچ‌گوشتی از 2 طرف باز و از 2 طرف بسته است اما در نوع تقلبی از 4 طرف بسته است. مطابق تصاویر پایین)،
 کیفیت چاپ بارکد(حتی کیفیت رنگ آبی روی بارکد)، دفترچه راهنما و حتی جنس و کیفیت پلاستیکی که ساعت در آن قرار گرفته در ساعت اصل با تقلبی متفاوت است که البته برای تشخیص باید تجربه کافی داشته باشید. با این توضیحات، اعداد داخل صفحه و کیفیت نوشته‌های روی شیشه دو ساعت زیر را مقایسه کنید و خودتان بگویید کدام اصل هست.
 
 

 
چند نکته مهم:
- عمر باتری ساعتهای اصل طبق دفترچه راهنما، 7 سال است اما در عمل اگر چراغ و زنگ ساعت را زیاد استفاده نکنید بیش از 10 سال هم می‌شود. من باتری ساعت خودم را بعد از 11 سال تعویض کردم. اما در ساعتهای تقلبی بسیار کمتر بوده و در بعضی حداکثر یکسال است. هرچند عمر باتری هم علامت مهمی است اما با توجه به زمان بسیار طولانی، برای تست اصلاً مناسب نیست. 
- در این مدل اگر دکمه سمت راست را چند ثانیه فشار داده نگهدارید در صفحه ساعت نوشته Casio ظاهر می‌شود. اما برای تست اصالت از این روش استفاده نکنید چون در ساعتهای تقلبی هم این نوشته ظاهر می‌شود و متأسفانه بعضی از سایتها و فروشندگان از این روش برای فریب دادن خریداران استفاده می‌کنند. ضمناً حک شدن ژاپن در پشت ساعت اصلاً دلیل اصل بودن ساعت نیست چون در ساعتهای تقلبی هم ژاپن حک شده است. همچنین توجه کنید که به گفته نماینده کاسیو، ساعتهای اصل کاسیو، ساخت ژاپن، چین، تایلند و بندرت اندونزی می‌باشند. ساعتهای ساخت مالزی اصل نیستند. ساعتهای تقلبی در چندین درجه مختلف و با قیمتهای متفاوت موجود هستند اما حتی قیمت بهترین درجه تقلبی هم بسیار پایینتر از قیمت اصل می‌باشد.
- آدرس زیر را هم نگاه کنید. اطلاعات تصویری مفیدی در مورد مقایسه اصل و تقلبی دارد.
برای راحتی شما، تصاویر را از سایت فوق استخراج کرده‌ام. تصاویر سمت چپ مربوط به اصل و سمت راست مربوط به تقلبی می‌باشند. به علامت فلش در تصویر دوم در زیر که تفاوت اصل و تقلبی را نشان می‌دهد نگاه کرده سپس با تصویر ساعت من در بالا مقایسه کنید. البته توجه کنید در ساخت بعضی ساعتهای تقلبی هم این مساله رعایت شده اما اگر نقطه اضافه موجود بود بدون شک تقلبی است. برای اینکه نوشته‌های صفحه به این صورت درآید باید هر سه دکمه را همزمان فشار داده و رها کنید.
به کیفیت نوشته‌های پشت ساعت و تفاوت پیچها دقت کنید. پیچها یکی از مهمترین علائم برای تشخیص اصل از تقلبی هستند.
 
 
 
 
 
 
طرز تشخیص ساعتهای کاسیوی دیجیتالی نوری اصل  :
 
 AL-180MVV-1DF
 
 
1-   بهترین روش تشخیص اصل این مدل اینست کهساعتهای غیر اصل، بجای خازن، باتری دارند و سلول نوری آنها الکی بوده و اگر چندین هفته در تاریکی مطلق قرار داده شوند باز هم خاموش نمی‌شوند و در عمده فروشیها قیمت بسیار پایینتری دارند. اما ساعت اصل، اگر خاموش است، باید وقتی به یک منبع نور نزدیک می‌کنید روشن و با حرکت دادن به سمت تاریکی، خاموش شود. ولی اگر به حد کافی شارژ دارد و روشن است، در جای تاریک قرار دهید و حداکثر 20 روز صبر کنید اگر اصل باشد باید خاموش شود. اگر پشت ساعت را هم باز کنید متوجه وجود خازن بجای باتری خواهید شد. ضمناً طبق دفترچه راهنما، معمولاً نیازی به تعویض خازن نبوده و مادام‌العمر قابل استفاده است.

2- روش دیگری که مهارت خاصی نیاز ندارد و %100 جواب می‌دهد، تست دقت ساعت است. دقت ساعتهای اصل کاسیو مطابق دفترچه راهنما ±30 ثانیه در ماه می‌باشد (یعنی حداکثر انحراف = 1 ثانیه در روز). همانطورکه می‌بینید برای دقت این ساعتها یک بازه نوشته شده و عدد ثابتی نیست و در عمل نیز دقت 50 ساعت از این مدل هیچکدام با هم برابر نیستند اما بهر حال در ساعتهای اصل، از این محدوده خارج نیست و حداکثر انحراف 1 ثانیه در روز است.(تبریز واچ) ولی ساعتهای تقلبی، چندین دقیقه در ماه انحراف دارند که در نتیجه در 24 ساعت خیلی بیش از 1 ثانیه می‌شود. حالا اگر 24 ساعت فرصت تست دارید، این روش بهترین و مطمئن‌ترین روش می‌باشد. پس ساعت را با سایت زیر یا برنامه clocksync دقیقاً تنظیم کنید و بعد از 24 ساعت ببینید چقدر انحراف دارد. اگر ساعت اصل نباشد خیلی زودتر از 24 ساعت هم مشخص خواهد شد و در انواع خیلی ارزان حتی پس از 1 ساعت هم به اندازه کافی انحراف پیدا خواهد کرد.(این روش فقط برای ساعتهای دیجیتالی جواب می‌دهد. دقت ساعتهای آنالوگ تقلبی، فرق زیادی با اصل ندارد اما کیفیتشان بسیار متفاوت است). 

www.time.is

3- اعداد صفحه ساعتهای دیجیتالی اصل کاسیو، وقتی از سمت پایین صفحه بصورت مایل به ساعت نگاه می‌کنید بهتر و پرنورتر دیده می‌شوند ضمناً ظرافت خاصی دارند. بتدریج که دست را می‌چرخانید و به حالت عمود و سپس بطور مایل از بالا نگاه می‌کنید، اعداد کم نورتر و ناواضح‌تر دیده می‌شوند. اما در ساعتهای تقلبی اینطور نبوده و اعداد از تمام زوایا برابر ، پرنور ، ضخیم و بد شکل هستند. این سریعترین راه تشخیص ساعتهای اصل کاسیو می‌باشد و اگر چند مورد ساعت اصل و تقلبی را نگاه کنید در اینکار مهارت پیدا خواهید کرد. البته توجه داشته‌باشید که ساعتهای تقلبی انواع مختلفی دارند که نمونه‌ی درجه یک هم تقریباً این مشخصه را دارد. بنابراین توجه کنید که علاوه بر مشخصه فوق، کیفیت بند، بدنه، درب پشت، نوشته‌های روی درب و بدنه، کیفیت چاپ بارکد(حتی کیفیت رنگ آبی روی بارکد)، دفترچه راهنما و حتی جنس و کیفیت پلاستیکی که ساعت در آن قرار گرفته در ساعت اصل با تقلبی متفاوت است که البته برای تشخیص باید تجربه کافی داشته باشید.

4- مدلهای بسیار قدیمی این ساعت، ساخت ژاپن بودند و در صفحه و پشت ساعت کلمه JAPAN دیده می‌شد اما در مدلهای اصلی جدید، در پشت ساعت "ساخت چین" نوشته شده و در صفحه ساعت چیزی نوشته نشده است. پس اگر ساعت جدید و نو با کلمه ژاپن دیدید حتماً تقلبی است مگر اینکه دست دوم و قدیمی باشد.

 
************************************************************************
************************************************************************
 
تصاویر ساعتهایی که قبلاً در فروشگاه تبریز واچ موجود بوده‌اند در زیر مشاهده می‌کنید که متأسفانه بعلت افزایش شدید قیمت ، به فروشگاه اضافه نمی‌شوند:
 

کاسیو دیجیتالی  CASIO A159W-N1DF
 %100 اصل - ضد آب - حداقل 7 سال عمر باتری - ساخت ژاپن
 
***********************************************
 

کاسیو نوری دیجیتالی CASIO AL-180MVV-1DF

بدون باتری (خازنی) - ضد آب - موتور ژاپن ، مونتاژ چین

 
 
 
***********************************************
 
 
 

کاسیو دیجیتالی CASIO F-91W-1DG

ضدآب - حداقل 7 سال عمر باتری - موتور ژاپن ، مونتاژ تایلند

 
 
 
***********************************************
 
CASIO MTP-1228
10 سال عمر باتری - ضد آب
 
 
 
***********************************************
 
 
CASIO MTP-1229
10 سال عمر باتری - ضد آب
 
***********************************************
 
 
CASIO DB-E30D-1AVDF
نوری(باتری قابل شارژ) - ضد آب - مونتاژ چین
 
 
***********************************************
 
CASIO DB-E30-1AVDF
نوری(باتری قابل شارژ) - ضد آب - مونتاژ چین
 
 
************************************************************************
************************************************************************
 
 
 
 

نظرات  (۴)

بااین توضیحات بازهم تشخیص اصا ازفیک ممکن نبود.

تنها فرق ساعتم که چهار ساله دارم نوشته ی پشت ساعت است: a159w

خیلی جالب بود با این روش تونستم یه ساعت اصل رو پیدا کنم. مرسی

 ساعت Casio F-91W رو خیلی عالی!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

پشتیبانی